TAK, FOR DIN INTERESSE!
DIN FORESPØRGSEL ER MODTAGET
– OG VI SER FREM TIL AT RÅDGIVE DIG.

Indtil da, håber vi at du kan finde inspiration i nedenstående.

Team LearnX – telefon 8987 5050

“84% af byskolerne har udfordringer med uro i klasserne, og en af de største udfordringer man møder som lærer i folkeskolen er, hvordan man skaber ro, tryghed og fokus i klasserne“

Masterclass med psykolog Rasmus Alenkær #Børn og unge #Pædagogik #Trivsel #Det gode klasseværelse #Medarbejderfastholdelse

Masterclass
med psykolog Rasmus Alenkær
#Trivsel #Børn&Unge #Pædagogik
#Medarbejderfastholdelse
#DetGodeKlasseværelse

  • ÉN DAGS MASTERCLASS

Få bugt med “kaosklasserne”

– Bliv klogere på pædagogisk værtskab ved Rasmus Alenkær

Pædagogisk værtskab går ud på at skabe rammer, hvor børn føler sig velkomne i skolen. Der er tre grundelementer i pædagogisk værtskab, man som pædagog, lærer eller skoleleder kan udvikle og styrke i klasserne:

På kurset får du en grundig introduktion til de tre former af værtskab, som skaber ro og tryghed for eleverne, og som sammen former det pædagogiske værtskab. Der veksles mellem undervisning og cases, hvor man har mulighed for at inddrage egne erfaringer og udfordringer i arbejdet med uro i læringsmiljøer.

  • Det strukturelle værtskab – som viser sig i skolens organisering og værdigrundlag
  • Det personlige værtskab – som viser sig i de voksnes klasseledelse, relationsarbejde og måde at undervise på
  • Medværtskab – som viser sig i børnenes deltagelsesadfærd og sociale dynamikker

Rasmus Alenkær har i mange år beskæftiget sig med de såkaldte ”kaosklasser” – klasser, der er præget af en høj grad af undervisningsforstyrrende uro – og har ud fra det udviklet kernebegrebet ”pædagogisk værtskab” som værktøj til at få bugt med den negative uro i grundskolen.

MASTERCLASS
med Psykolog Rasmus Alenkær

fra 9.00 - 15.00 (Morgenmad fra 8.30)
3.495kr. Excl. moms
  • 28 oktober 2024 - KØBENHAVN
  • 6. november 2024 - AARHUS
  • ODENSE, 23. maj 2024
Ved køb af billet til dette kursus er tilmeldingen bindende. Du har dog altid mulighed for at ændre navnet på deltageren, hvis personen bliver forhindret i at deltage. BEMÆRK: Vil I deltage som gruppe, kontakt os direkte for at få et gruppetilbud på mail: salg@learnx.dk eller telefon: 89 87 50 50.

Pædagogisk værtskab

Med afsæt i international forskning og egen empiri underviser Rasmus Alenkær om pædagogisk værtskab som afsæt for meningfulde møder mellem børn og voksne i skolen.

Medarbejderens udbytte

  • Viden om forskning på trivsels- og inklusionsområdet for børn og unge
  • Redskaber til at tackle undervisningsforstyrrende uro
  • Metoder til at fremme trivsel og tryghed i klasserne

Skolernes udbytte

  • Forebyggelse af de såkaldte “kaosklasser
  • Øget trivsel for børn og unge i skolen
  • Ro i undervisningen og øget plads til fordybelse
  • Bedre medarbejderfastholdelse

Målgruppe

Kurset er henvendt til lærere, pædagoger, skoleledere, inklusions- og læringsvejledere og andre, der arbejder med inklusions- og læringsmiljøer for børn og unge i alderen 5-16.

LearnX

Excluded

LearnX

Excluded

LearnX

Exluded

LearnX

Excluded

Professionelle rammer

Vi har ikke kun sørget for den faglige forkælelse på dagen. Vores kurser afholdes på nøje udvalgte lokationer (se her) og prisen inkluderer en let morgenmad (fra kl. 08.30), lækker frokost inkl. en vand, eftermiddagssnack og kaffe/the ad libitum hele dagen.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte LearnX på tlf. 89 87 50 50 eller info@learnx.dk.

Om
RASMUS ALENKÆR

Rasmus Alenkær er pædagogisk psykolog (aut)., ph.d. og kognitiv terapeut. Han har mere end 30 års professionel erfaring med pædagogisk arbejde og er en offentligt kendt debattør, forfatter og ekspert i medierne.

  • Når undervisningen matcher elevernes forudsætninger
  • Når der er gode relationer mellem undervisere og elever
  • Når eleverne har en aktiv rolle i undervisningen
  • Når skoledagen er varieret og alsidig
  • Når der er mulighed for fordybelse og koncentration

Det er godt, at eleverne har en stemme; hurra for det! Dog lægger jeg mærke til, at eleverne gennemgående definerer “god undervisning” som noget der skabes af skolen eller den enkelte underviser, ikke af dem selv. Jeg kunne derfor samtidig godt tænke mig en opfølgende undersøgelse, der stiller eleverne følgende spørgsmål:

  • “Hvad gør du selv for at udvikle dig fagligt?”
  • “Hvordan bidrager du selv til den positive relation mellem din lærer og dig?”
  • “Når du har en aktiv rolle i undervisningen, -hvad gør du så for at alle, og ikke kun dig selv, kan være aktive?”
  • “Hvad gør du selv for at få det til at fungere, når I laver “alsidig” eller “alternativ” undervisning, som ikke foregår bag skrivebordet i klassen?”
  • “Hvad gør du selv for, at det i klassen er muligt at fordybe sig og koncentrere sig?”

Og lige for at være helt tydelig: Jeg mener bestemt ikke, at vi skal give eleverne hele ansvaret for, at undervisningen fungerer. Bestemt ikke. -Og som jeg altid siger, så er børnene de eneste, jeg holder med. Men ud over, at skolesystemet har nogle hængpartier, der skal forandres, så synes jeg samtidig at vi i rimeligt omfang skal huske børnene på deres eget medansvar.

Reference: EVA (2018), Elevernes oplevelse af skoledagen og undervisningen

Rasmus har skrevet en lang række anmelderroste bøger, han er aktiv i den offentlige debat og er vært på podcasten Børnepsykologi.

Seneste LIVETALK
med

Mere info om “XXX”

  • DEL DIN YNDLINGS-EVENT

Alle vidensoplevelser

Contact

LIVSLANG LÆRING

Hos LearnX tror vi på livslang læring og personlig udvikling.
Vi er din guide i en verden, hvor viden er en kilde til inspiration og transformation.

Har du en god idé?

Har du en idé til en masterclass, uddannelse, konference eller et kursus, så tøv ikke med at kontakte os. Vi er altid på udkig efter højaktuelle trends, som vi kan berige vores kunder med.

LearnX

Flakhaven 1, 1. sal
DK-5000 Odense C
CVR: 39 98 13 51

TELEFON 8987 5050

Contact